مراقب سینه هایمان باشیم

۶ راه ساده برای دوست داشتن سینه ها و سالم نگهداشتن اونها برای یک عمر

خیلیامون دوست داریم یکی باشه که برای همیشه تو زندگیمون بمونه. وقتی اون فرد رو پیدا می‌کنیم که میدونیم «برای همیشه» عمرمون رو باهاش سپری می‌کنیم، مطمئناً تمام تلاشمون رو برای بودنش در کنارمون می‌کنیم. پیدا کردن کسی که شما رو در اولویت قرار بده و شما هم بتونید او رو در اولویت قرار‌بدید، کلید یک رابطه شاد، سالم و یک زندگی مشترک طولانی‌مدته.

این در مورد سینه‌های شما هم صدق می‌کنه. اگر می‌خواید سینه‌هاتون با شما پیر بشن و تا هر زمانی که عمر می‌کنید همراهتون باشن، تمام تلاش خودتون رو می‌کنید تا اونها رو همیشه سالم و قوی نگه‌دارید. البته ما کامل نیستیم، اشتباه هم می‌کنیم و ممکنه گاهی اوقات از سینه های خودمون غافل بشیم، اما اگراین مراقبت رو همیشه گوشه‌ای از ذهنمون نگه‌داریم، صاحب سینه‌های سالم و زیبا خواهیم بود. نگهبانانی برای تمام عمر.

راه‌های ساده زیر رو دنبال کنید تا نشان بدید که چقدر دوستشون دارید:

۱.    دست از قضاوت و ایراد‌گیری بردارید. شما دارید به خودتون حمله می‌کنید و این سازنده نیست. خیلی کوچک، خیلی بزرگ، آویزون، نوک سینه های تیره، سینه‌های‌ بدون نوک، سمت چپ بزرگتر از سمت راست وغیره. واقعاً مهم نیست. همه سینه‌ها منحصربه‌فرد هستند. سینه‌های شما به احتمال زیاد شبیه افراد مشهور مورد علاقه خودتون یا بقیه نیست. چه ایرادی داره؟ به جای سرزنش کردنشون به خاطر شکل، اندازه و حالت سینه هاتون، فردیت خودتون رو جشن بگیرید و اونها رو برای همون فرمی که هستند بپذیرید.

۲.    اگر سابقه شخصی یا خانوادگی سرطان سینه دارید، مثل اینه که روی لبه‌صخره ایستاده باشید و منتظر نوبت خودتون برای پرت‌شدن باشید، این حسیه که نمیشه ازش فرار‌کرد. با این حال، شما باید بر این ترس غلبه کنید و راه غلبه بر اون، داشتن دانش صحیح درمورد سلامت سینه و مسئولیت پذیری در قبال بدنتون هست. سرطان سینه ممکنه برای شما یه تهدید باشه، اما شما از اون قوی تر هستین. اگر سابقه شخصی یا خانوادگی سرطان سینه دارید، برای هر آنچیزی که باید بدونید و انجام بدید کلیک کنید.

3.  همیشه حواستون بهشون باشه و بهشون توجه کنید. چون عضو بیرون از بدن هست، انجام یک معاینه معمولی پستان خیلی کار راحتیه برای اینکه خیالتون از سلامتیشون راحت باشه. خودآزمایی پستان (BSE)، یا معاینه منظم سینه‌ها به تنهایی، می‌تونه در تشخیص زودهنگام سرطان سینه به شما کمک کنه. روشیه که می‌تونید با لمس کردن سینه‌ها در یک الگوی خاص، دنبال تغییرات احتمالی در سینه‌هاتون بگردید. این روش به شما کمک می کنه توده‌ها و هر چیز غیرعادی در مورد سینه‌هاتون رو تشخیص بدید. تاکید می‌کنیم که هرچه سرطان سینه زودتر تشخیص داده بشه، احتمال درمان موفقیت‌آمیز بیماری بیشتره. همه سرطان‌ها رو نمیشه با نگاه کردن و چشمی تشخیص داد، ولی در مورد سینه‌ها، این شانس رو دارید که بتونید خودتون بررسی کنید و این کاریه که باید در حق خودتون انجام بدید.

ما یک روش خودآزمایی پستان رو در اختیار همه خوانندگان خودمون قرار‌میدیم تا به شما کمک‌کنه سینه‌های خودتون رو بیشتر دوست داشته‌باشید. روش‌ها رو از اینجا دانلود کنید. سلامت سینه‌هاتون به معنای واقعی کلمه تو دستای خودتونه.

۴. با تغذیه سالم اون‌ها رو پرورش بدید. با تغذیه سالم و ورزش روزانه، تناسب وزن خودتون رو حفظ کنید. خوب بخوابید. مصرف الکل رو محدود کنید. مراقبت از سلامتی کلی بدنتون رو در اولویت قرار بدید.

۵.  اگر یکی از شرایط احتمال ابتلا به این بیماری رو دارید از متخصصان کمک بگیرید و بررسی‌ها رو شروع کنید. اگر ۳۵ ساله یا بالاتر و در معرض خطر سطح متوسط هستید، حداقل سالی یک بار ماموگرافی انجام بدید. خیلی از ما خانم ها، یک متخصص مانی-پدی حرفه ای رو برای کاشت ناخن استخدام می کنیم. یک آرایشگر حرفه ای برای آرایش موهامون یا قرار دادن یک کلاه گیس زیبای حداقل چند میلیونی روی سر عزیزمون، از یک ماساژدرمانگر حرفه‌ای برای آرام کردن و آرامش بدن خودمون استفاده می کنیم. اما چرا نمی‌خوایم یک متخصص مراقبت از سینه حرفه‌ای برای مراقبت از سینه‌هامون داشته باشیم؟ چرا در حفظ جان خودمون با انجام ماموگرافی در یک مرکز فوق تخصصی مراقبت از پستان مانند تردید داریم؟ هیچ مشکلی برای گرفتن مانی پدی حداقل یک بار در هفته یا یک بار در ماه نداریم، با این حال با ماموگرافی یک بار در سال مشکل داریم. آیا ناخن‌هامون مهمتر از سینه‌ها هستند؟ آیا آنها رو بیشتر از سینه‌های خودمون دوست‌داریم؟ آیا کلاه گیس مهم تر از از سلامتی‌ماست؟ خانم ها (و آقایون)، بیایید منصف باشیم. هر عضوی از بدن ما شایسته توجه و دوست داشتنه. بیایید همه اعضای بدنمون از‌جمله (اگر نه به خصوص) سینه‌هامون رو دوست داشته باشیم.

الان یک ماموگرافی سالانه رو در نزدیک‌ترین و مطمئن‌ترین مرکزتخصصی یا غربالگری برنامه‌ریزی کنید و از مشاوره متخصصین استفاده کنید.

۶. همین الان دوست داشتن‌شون رو شروع‌کنید. منتظر‌نباشید تا شما رو ترک کنند و براشون دلتنگ بشید.

“ما فقط زمانی متوجه اهمیت کسی میشیم که رفته باشد.” این نقل قول برای شما آشنا نیست؟ این درمورد سینه‌ها هم صدق می کنه. خیلی معطل نکنید برای توجه و دوست داشتنشون. ممکنه در حال ترک کردنتون باشن. نشونه‌های اولیه رو اصلا دست کم نگیرید.
اغلب ما زیبایی و اهمیت سینه‌هایی که داریم رو درک نمی‌کنیم، چون همیشه بهترش رو میخوایم. حقیقت اینه که شما همین الان هم بهترین‌ها رو دارید!

معطل نکنید تا از دست برن. سینه‌های سالم سینه‌هایی هستند که ازشون مراقب‌میشه و دوست داشته میشن. سینه‌هایی که دوست داشته بشن سینه های کاملی هستند! دیروز بهترین زمان برای شروع دوست داشتن اونها بود. فقط خودتون هستید که می‌تونید این کار رو برای خودتون انجام بدید. با جان و دلتون ازشون مراقبت و محافظت کنید، قدرشون رو به خاطر زیبایی‌شون بدونید. اونها رو برای آنچه هستند دوست داشته باشید!

نوشته های بیشتر

مطالعه هر نوشته فقط ۵ دقیقه زمان نیاز دارد

پیمایش به بالا